Toimitus ja maksuehdot

Kaupankäyntiin liittyvä yhteydenpito voidaan hoitaa seuraavien kanavien kautta:

www.buyon.fi

asiakaspalvelu@buyon.fi

+358401271772; +358505052105;

(avoinna klo 9-17)

Hyväksymme nämä yhteystavat tilausten ja muiden tiedonantojen vastaanottokanaviksi. Emme ota vastuuta mahdollisia muita kanavia myöten lähetettyjen tiedonantojen vastaanottamisesta. Erityisesti mikäli tiedonantosi on kiireellinen (esim. pikaiseen toimitukseen liittyvä), luota sähköpostiin vain siltä osin kuin saat meiltä kuittauksen viestiisi. Emme voi ottaa vastuuta mahdollisista sähköpostihäiriöistä jossakin viestin matkan varrella.

Maksuehdot

Tilaaminen Buyon.fi :sta on vaivatonta. Voidaksesi tilata Buyon.fista sinun ei tarvitse rekisteröityä. Tilaaminen on näin ollen nopeaa ja helppoa.

Lisäät vain tarvitsemasi tuotteet ostoskoriin ja annat yhteystietosi. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet ja maksusuoritus onnistuu myös yleisimmillä luottokorteilla.Nordea, Aktia, Nooa, SP/POP, Tapiola, Sampopankki, S-pankki, Handelsbanken, Osuuspankki, Ålandsbanken, Joustoraha, Everyday, Puhelinmaksu.

Tilauksen jälkeen vahvistamme sen. Tilausvahvistus sisältää tiedon tilatuista tuotteista, niiden määristä ja hinnoista sekä arvioidun toimitusajan ja –osoitteen. Tilausvahvistus on voimassa välimyyntivarauksin. Pidätämme oikeuden hinta-, toimitusaika- ym. tuotetietojen muutoksiin siihen asti kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Mikäli hinta tai muut tiedot muuttuvat vahvistusvaiheessa, on asiakkaalla oikeus halutessaan peruuttaa tilaus.

Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä sillä hetkellä voimassa oleviin tilaus-, toimitus- ja maksuehtoihin, jotka löytyvät aina www-sivuiltamme. Näitä ehtoja noudatetaan tilaustavasta riippumatta. Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin.

Omistusoikeus

Omistusoikeus tuotteisiin siirtyy asiakkaalle kun koko kauppasumma on maksettu.

Toimitustavat

Tuotteiden hintaan lisätään rahti. Ostoskori näyttää rahdin tuotteille.

Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä. Mikäli tuotteita tilataan saaristoalueille tai Lappiin, on syytä ottaa ensin yhteyttä myyntipalveluun, josta varmistamme onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.

Tavaroiden toimitustapa on tavarantoimittajakohtainen.

Buyon.filla on useampi toimitustapa riippuen toimituksen koosta, mm.:

Toimitusaika

Toimitusajat vaihtelevat tuotteesta riippuen, näet toimitusaika-arviot sivuiltamme tuotteiden tiedoista. Toimitusaika-arvio vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti.

Tuotteen toimitusaika on ilmoitettu tuotekortissa muiden toimitusehtojen yhteydessä arkipäivinä tai viikkoina.

Asiakas on oikeutettu saamaan luonnollisesti ostamansa tuotteen kotiosoitteeseensa, mikäli toimitustapana on kotiintoimitus.

Buyon Oy toimittaa ostetun tuotteen ilmoitettuun osoitteeseen, toimitukseen ei voida kuitenkaan sisällyttää tuotteiden tai tuotteen siirtoa esimerkiksi asuinrakennuksen eri kerroksiin.

Asiakkaan tulee huomioida tavaran saapumisajankohta vastaanottamisen osalta. Toisin sanoen tilaajan tulee olla ottamassa tuote vastaan, tarkastaa se ja lopuksi myös suorittamaan kuittaus. Buyon Oy ei ole velvoitettu toimittamaan tavaraa, jos asiakasta ei tavoiteta toimitushetkellä paikan päältä tai puhelimen avulla.

Joudumme perimään tavaran säilytyksestä johtuvat kulut asiakkaalta, mikäli syynä on ollut toimituksen viivästyminen asiakkaan tavoittamattomuuden vuoksi. Jos asiakasta ei tavoiteta viikon kuluessa, tavarat palautuvat toimittajalle ja tähän liittyvät kustannukset peritään asiakkaalta. Asiakkaalla on oikeus saada loppuosa kauppasummasta kyseisessä tapauksessa.

Tilatun tuotteen yhtenä osana tulee aina lähete tai rahtikirja. Asiakkaan tulee tarkistaa, että toimitettu sisältö on lähetteen/rahtikirjan osalta yhteneväinen ja tuote ehjä. Edellä mainitut kuljetusasiakirjat on hyvä säilyttää tulevaisuuden varalle.

Muutamia ohjeita kuinka asiakkaan tulisi toimia ongelmatilanteiden varalta:

• Lähetteen tai rahtikirjan osalta asiakkaan tulisi kirjata siihen mahdolliset virheet ennen allekirjoitusvaihetta

• Suorittaa yhteydenotto välittömästi asiakaspalveluumme


Vastuu jää asiakkaalle, mikäli lähetteessä tai rahtikirjassa ei ole merkintää jo toimitushetkellä havaittavista selkeistä virheistä.

Mikäli tilaamanne tuote on kosteudelle arka, varmistathan tuotteen suojauksen. Asiakas on vastuussa toimituksen jälkeen tuotteen varastoinnista. Raskaiden tavaroiden vastaanottoon kannattaa valmistautua suunnittelemalla paikka, johon tuotteet tuodaan. Paikan täytyy olla sellainen johon päästään kuorma-autolla viereen.

Palautusoikeus

Tässä kappaleessa esitetty palautusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita.

Sinulla on 14 vrk:n palautusoikeus tuotteillemme. Palautus voi tulla kyseeseen vain, jos tuote on täydellisen jälleenmyyntikelpoinen ja virheetön. Palautuksesta on aina otettava yhteyttä meihin etukäteen ohjeiden saamiseksi. Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Tilauksen mukaan valmistettuja tai tehtaalta asiakasta varten tilattuja tai muuten asiakasta varten räätälöityjä tuotteita emme ota palautuksena vastaan. Kun tuotekortilla lukee, että toimitus on Tehtaalta, ei ko. tuotteella ole palautusoikeutta.

Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on toimitettu ja voidaan palauttaa postipakettina (100x60x60 cm max 30kg). Jos tuote on suurempi tai on toimitettu muulla tavoin, vastaa asiakas toimituskuluista ja palautuksesta.

Uusi kuluttajansuojalaki edellyttää, että tuotteen mahdolliset palautuskulut pitää kertoa asiakkaalle etukäteen. Kun kyseessä on postipakettia suuremmat tuotteet, joiden kuljetukseen tarvitaan esim. nosturia ja/tai kuorma-autoa, vaihtelevat kuljetusmaksut suuresti riippuen esim. osoitteesta, kuljetusten saatavuudesta ja tieyhteyksistä. Siksi emme pysty antamaan näille tuotteille mahdollisen palautuskuljetuksen kustannusta etukäteen. Tarvittaessa se on tiedusteltava paikalliselta kuljetusliikkeeltä.

Takuu, mahdolliset laatuvirheet

Tuotteillamme on valmistajan tai maahantuojan normaali takuu. Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä.

Mikäli havaitset ongelmia toimittamissamme tuotteissa, autamme sinua saamaan yhteyden tuotteen valmistajaan/maahantuojaan ja varmistamme omalta osaltamme asian moitteettoman hoidon. Ota siis tarpeen tullen yhteyttä myös näissä asioissa.

Vastaamme tuotteen laadusta, ja virheellinen tuote joko korvataan uudella tai sen voi palauttaa. Sen sijaan emme vastaa mahdollisen laatuvirheen mahdollisesti aiheuttamista välillisistä kuluista.